Acasă > Societate > Nervi întinși la maxim pe DE 70 între Turnu Severin și Orșova. Drumarii repară rosturile de dilatație

Nervi întinși la maxim pe DE 70 între Turnu Severin și Orșova. Drumarii repară rosturile de dilatație

Nervi întinși la maxim pe Drumul European 70, pe tronsonul dintre municipiile Drobeta Turnu Severin și Orșova. Se circulă foarte greu din cauza unor lucrări de reparații la rosturile de dilatație.

Supărare mare în rândul conducătorilor auto care au traversat zilele acestea sectorul de drum european dintre Drobeta Turnu Severin și Orșova, mai ales că la sfârșit de săptămână traficul este aglomerat fiind perioadă de vacanță.

Practic, la semafoarele amplasate de drumari pe două viaducte s-au format cozi pe kilometri întregi spre disperarea celor care au trecut prin zonă. Și un consilier local de la CL Drobeta Turnu Severin  a comentat duminică, 16 iulie, pe contul său de Facebook despre această situație:

#Nouastrategie de a opri #turiștii în județul nostru este pusă în aplicare de cei de la CNDNR. Mai exact pe drumul dintre Orsova si Severin, sunt aproximativ 3/4 șantiere cu semafoare cu tot. La prima vedere ai impresia că se lucrează în forță. În fapt, doar pe un șantier se găsește cate un Dorel. Vai de noi!!! PS: Timp aproximativ de parcurgere a acestui tronson : 2 ore”. Mai mulți severineni au comentat la această postare, pe același ton: „Bătaie de joc din partea CNDNR .În primăvară nu au avut timp să lucreze la rosturile de dilatare”, „Timp parcurgere Orșova- Gura Văii 2ore35minute”.

Marți se ridică semaforizarea

Pe de altă parte, reprezentanții Secției Drumuri Naționale Orșova, care fac aceste reparații, spun că lucrările erau foarte necesare tocmai pentru siguranța participanților la trafic.

„Am avut lucrări de intervenție la rosturile de la poduri, lucrări pe care le-am finalizat. Astăzi, 17 iulie, desființăm semnalizarea la un viaduct pentru că am terminat lucrarea, iar mâine terminăm la celălalt viaduct. Le mulțumesc participanților la trafic pentru înțelegere. Ambuteiajele s-au creat pentru că nu s-a respectat culoarea roșie a semaforului”. Cât privește faptul că duminică, 16 iulie, erau puse în funcțiune semafoarele deși angajații de la Drumuri nu munceau, reprezentanții Secției Drumuri Naționale Orșova spun că circulația trebuia să fie restricționată întrucât se turnase beton.

Lucrările de reparație pe acest sector au început în urmă cu trei săptămâni. Poliția Rutieră Mehedinți a avut pe traseu echipaje care să dirijeze circulația, numai în cursul zilei de duminică, 16 iulie, fiind necesare pe timpul zilei trei echipaje pentru evitarea ambuteiajelor.

One thought on “Nervi întinși la maxim pe DE 70 între Turnu Severin și Orșova. Drumarii repară rosturile de dilatație

  1. Drumarii tronsonului Dr Tr – Severin – Orsova, ca si cei care au licitat lucrarea nu cunosc tehnologia dilatatiilor in constructiile de poduri-drumuri ori adopta solutii ad-hoc de calitatea pe care o constatam de fiecare data dupa inaugurarea unui drum. Ca atare, daca nu a fost adoptata si respecatata tehnologia celei mai bune lucrari, de ce sa ne miram ca viaductele noastre sunt atat de departe de calitatea celor de pe coasta ligurica, amafiltana sau turca, desi in zone mult mai abrupte si la mare altitudine, cu deschidere incomparabila mai mare…Deci, unei lucrari neadecvate nu i se pot face decat carpeli sau peticeli. Adeseori i-am vazut lucrand in sezon rece si pe ploi, in loc dedecupare, adeziv prealabil de aderenta si compactare, fiind aruncat asfalt si batut cu lopata, lasand totdeauna o duna deranjanta pentru a eista surplus de sfalta pentru batorire prin rularea autovehiculelor! Smecherioare de doi bani, in lipsa unui diriginte competent, a unei receptii dupa controale temeinice si ferme. In plus, prin aplicarea unei legi din anii ‘ 70 ai secolului trecut si asimilarea ei, desi a fost emisa pentru domeniul constructiilor civile, in baza careia garantia constructorului pentru drumuri este de numai 2% si numai pentru doi ani! Pe cand, deci, o lege special elaborata, in conditii de responsabilitate dictate de comportamentul constructorilor autohtoni si lipsa unui control riguros pe parcurs si inainte de receptie? Abia in acesti termeni putem vorbi de posibilitatea transarii competente si serioase a calitatii drumurilor, ca sa nu mai vorbim de felul in care se efectueaza caietele de sarcini si de criteriile de selectie ale constructorilor. Paradoxal, dar acestea si poate multe altele care scapa pe moment sunt relatate de un roman simplu la vorba si la port, nu de un bugetar demnitar sau un licitator din administratie ori de un supervizor de stricta specilitate…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *