Tronsonul de drum între municipiile Drobeta Turnu Severin şi Orşova de pe Drumul European 70 este o adevărată probă de răbdare pentru șoferii care trec prin zonă. Drumarii efectuează lucrări de reparații la rosturile de dilatație de pe un pod.
Circulația pe Drumul European 70 între Drobeta Turnu Severin și Orșova este un coșmar pentru șoferi. Nu se construiește vreun pod ori tunel, așa cum ai zice la prima vedere, ci se efectuează lucrări de reparații la rosturile de dilatație de pe un singur pod. Este vorba de viaductul Padina Scarpiei, aflat în apropierea Punctului Vamal de la Porțile de Fier I.
Practic, la semafoarele amplasate de drumari se formează cozi pe kilometri întregi spre disperarea celor care trec prin zonă. Duminica trecută, când turiștii care au umplut pensiunile din Clisura Dunării vroiau să se întoarcă acasă, traficul a fost infernal. Este singura cale de comunicare între Orșova și Drobeta Turnu Severin, neexistând posibilitatea unei rute ocolitoare. „Este incredibil, domnule. Suntem pe o șosea europeană și stăm de atâtea ore la aceste semafoare. Se lucrează în bătaie de joc, de ce nu muncesc și noapte ca să termine la repede, că taxe le plătim, nu?”, a spus un șofer aflat în tranzit. Nervi întinși la maxim erau și pentru conducătorii auto de pe tir-uri, care trebuie să ajungă la timp la destinație pentru a nu plăti penalități de întârziere în livrarea mărfurilor.
Despre modul cum se efectuează aceste lucrări și când se finalizează am încercat să aflăm de la reprezentanții Secției Drumurilor Naționale Drobeta Turnu Severin, în responsabilitatea căreia se află acest tronson de drum, dar s-au eschivat pe motiv că le este interzis să vorbească cu jurnaliștii și ne-au îndrumat să luăm legătura cu Direcția de Drumuri Naționale Craiova. Aceeași secretomanie și la DRDP Craiova, care ne-a informat că trebuie să luăm legătura cu biroul de comunicare al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Până la această oră, CNADNR nu a formulat un răspuns la întrebările noastre.
De altfel, trebuie spus că în luna iunie a.c., după o vizită a ministrului Transporturilor, Răzvan Cuc, în județul Mehedinți, au fost demiși din funcție atât inginerul Socol Ianculovici, șeful SDN Turnu Severin, cât și pe adjunctul său, Alin Mladen. Ministrul ar fi fost nemulțumit că parapeții unor viaducte nu erau vopsiți, iar copacii de pe marginea drumului nu erau tunși. După acest episod, recent şeful Secţiei Drumuri Orşova a fost demis din funcție, după ce o mașină a căzut în Dunăre, fiind acuzat că a “dat dovadă de cel puţin indolenţă şi proastă gestionare a teritoriului aflat în administrare”.
Din câte se pare, lucrările se vor finaliza abia la sfârșitul acestei luni, după cum a fost informată Poliția Rutieră Mehedinți, cea care supraveghează traficul în zonă pentru evitarea ambuteiajelor.
Drum reabilitat pe fonduri europene
Drumul European 70 a fost reabilitat în 2011 pe un proiect cu fonduri europene în valoare de 45 de milioane de euro.
Contractul de reabilitare a secţiunii Drobeta Turnu Severin – Bahna a Drumului Naţional 6, inclusiv construcţia variantei de ocolire a municipiului, a fost atribuit firmei italiene JV Pizzarotti – Tirrena Scavi, prin licitaţie internaţională deschisă, beneficiarul final fiind Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România S.A.
Contractul, în valoare totală de 45.063.151,1 euro, din care 26.479.538,05 euro a reprezentat contribuţia Comisiei Europene, a avut ca scop reabilitarea DN 6, km 332+150 – km 358+000, parte a reţelei de drumuri TEN – T şi construcţia variantei de ocolire în vederea eliminării blocajelor rutiere din zona Drobeta Turnu Severin. În cadrul proiectului ISPA au mai fost reabilitate 27 de viaducte, cinci poduri, s-au consolidat tunelele rutiere şi s-a realizat protecţia versantului de-a lungul Dunării.